Breaking balls - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu Breaking balls - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu

Breaking balls

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

11 Oktober 2015 | Duitsland, Osnabrück

Om meteen maar meteen met de deur in huis te vallen, het is niet heel bijzonder als je nog nooit achterop een fiets hebt gezeten – blijkbaar. Ik heb ondertussen als heel wat billen en ballen gepijnigd met deze fijne Nederlandse gewoonte in de afgelopen drie weken samen met mijn mede Nederlandse studenten die ik hier heb ontmoet.

“Enfin, het was erg leuk om lol te trappen de afgelopen paar weken, maar school is nu begonnen.” zei geen enkele student, inclusief ikzelf. For the greater good heb ik mij opgeofferd om deel te nemen aan het internationale studentenleven. Wat inhoudt om soms de dag te beginnen met homemade American cheesecake, brak de lessen bij te wonen en zelfs naar hippe dansclubs te gaan. Na wat succesvollere pogingen met mijn huisgenoten van dinnerparty’s dan de eerste keer, heb ik donderdagavond een dinnerparty mogen bijwonen zonder daadwerkelijk eten. Gelukkig had ik dit ergens al verwacht, dus ik had vooraf al gegeten. Helaas waren er genoeg die zich niet hadden voorbereid, waaronder een enkel van mijn huisgenoten. Ik werd rond een uur of een ’s nachts wakker van de geur van verse pasta met kip en pesto. Ik bedacht me dat er ergere geuren bestaan waar ik wakker van had kunnen liggen.

Uiteraard doe ik hiernaast zeker wel schoolwerk. Bijvoorbeeld, tijdens het bowlen leek het mij een uitgelezen moment om onderzoek te doen naar de statische samenhang tussen het nuttigen van alcohol en de invloed daarvan op bowling capaciteiten. Ondanks dat het een erg leuk onderzoek was, was het niet erg succesvol. Ik ga er vanuit dat ik de uitkomst niet hoef toe te lichten. All jokes aside, het gaat de komende twee weken wel ontzettend druk worden. Ik heb een Engels academische schrijven seminar, presentaties, schriftelijke opdrachten en erg lange lessen die soms wel 4,5 uur duren…

Om mijzelf alvast te belonen voor het harde werk wat ik ongetwijfeld ga doen, heb ik al wat vakanties gepland. Begin november staat een weekend naar Berlijn gepland met Tamara, die op het moment in Praag studeert, en eind november een kleine roadtrip met twee huisgenoten naar Denemarken! Voordat deze reizen gaan plaatsvinden, ben ik het afgelopen weekend eerst nog naar Nederland geweest. Na het per ongeluk illegaal aftappen van stroom in de eersteklas van de trein, stond ik na een maand weer op Nederlandse bodem. Gezellige avonden met vriendjes gehad, op oma’s verjaardag de hele familie weer gezien en tussendoor nog even de halve supermarkt beroofd van kilo’s pepernoten, speculaas en stroopwafels. Het was superleuk om even twee daagjes thuis te zijn, maar ik ben weer klaar om naar mijn andere thuis te gaan en voor Sinterklaas te spelen!

  • 11 Oktober 2015 - 20:25

    Ikke:

    Woeee succes! we zien je weer tijdens kerst!

  • 11 Oktober 2015 - 22:57

    Edith Schenk:

    Hallo Dominique,

    Met veel plezier, je berichtje gelezen. Ja, veel lol trappen is het studenten leven, en soms ook even een beetje serieus doen??? Moet wel he, af en toe.
    Ja, die mensen achterop de fiets, dat doen wij gewoon, spring maar achterop, maar voor velen is het vreemd om dat te doen.
    Ik moet wel erg lachen om de eet verhalen, cheese cake, op een diner party komen en er is niets, hahahahah.
    Ook het verhaal tijdens het bowlen, het nuttige moet je met het aangename delen. Overal tijd voor.
    Oh oh oh, stroom gepikt in de trein, zou ik ook doen hoor.
    Gezellig dat je even thuis was, en alles en iedereen weer even hebt gezien. Natuurlijk veel pepernoten mee, en dan maar voor Sinterklaas gaan spelen. Jouw medestudenten zal je het zeker moeten uitleggen. Maar des te leuker.... Ben benieuwd of ze het kennen.
    Gezellig om naar Praag, mooie stad, en Denemarken, oa de zeemeermin.... Te gaan.
    Veel plezier met alles, strooien van de pepernoten....en natuurlijk ook succes met fietsen, en studeren.... Haha.... Dikke kus van mij.xxxx Edithxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 4575

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 06 Februari 2016

Study abroad

Landen bezocht: