Bedden opmaken; de nieuwe Olympische sport?! - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu Bedden opmaken; de nieuwe Olympische sport?! - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu

Bedden opmaken; de nieuwe Olympische sport?!

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

27 November 2015 | Duitsland, Osnabrück



Aangezien het al weer anderhalve maand geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven (oeps), kan wel worden opgemaakt dat ik helemaal verstrikt geraakt ben in het Duitse studentenleven en alles wat daarbij komt kijken. Ongeveer bijna alles, want mijn Duits laat het nog afweten…

Ik maak hier echter wel wat drastische gedragsveranderingen mee. Na ruim twee maanden is het ondenkbare gebeurd. Ik, Dominique Elizabeth Schönhage, begin het plezier van koken in te zien. Het is zelf zo erg dat een halve dag bezig ben met recepten uitzoeken, hiervoor boodschappen doe en voor een aantal huisgenootjes kook. Ik ben bang dat ik deze verandering zelfs meeneem naar Nederland en hierdoor dus gedwongen word om ook voor mijn ouders te koken eenmaal per week… Ondanks het op mezelf wonen mij echt heel erg bevalt (Ik kan zomaar na elf uur douchen! Sorry pap…), blijft het toch vooral lastig om dingen, zoals de was, in te plannen. Ik woon natuurlijk nog met twaalf andere samen dus kan ik moeilijk mijn was de wasmachine in pleuren en dan de hele dag weg gaan. Zoals de titel al aangeeft, ben ik echt van mening dat dit een million dollar idea is. Bedden opmaken is godvergeten moeilijk, en dan mag ik al blij zijn dat ik enkel een eenpersoonsbed heb.

In voorgaande blogs heb ik het vooral gehad over de feestkant van mijn study abroad, het bier vloeide rijkelijk eveneens als de toenemende kilo’s haha. Na weer terug te zijn gekomen op aarde, begon het qua schoolwerk toch al wat drukker te worden. De tussenstand staat nu op negen presentaties, acht assignments, en zes tentamens in januari/februari. Ondanks de hoeveelheid gaat dit uiteraard helemaal goedkomen. Nothing I can’t handle!

Gelukkig is er naast al het schoolwerk tijd zat voor leuke dingen zoals met Tamara naar Berlijn! Na herenigd te zijn, duurde het niet erg lang voordat we onze eerste slappe lach hadden. Eenmaal in het hotel aangekomen, hadden we beide veel problemen om niet het hele weekend in dat heerlijk zachte bed te blijven liggen. Enfin, na wat positive reenforcement van ons beide, zijn we de stad ingegaan om een hapje te eten. Gespreksonderwerpen genoeg en wederom grotendeels de slappe lach gehad. De volgende dag leek het ons leuk om een kleine fietstour te doen. Dit hadden we vooraf al gereserveerd, echter bleek dat deze vage fietsenverhuurder niet eens over een tourguide beschikte. Hij probeerde ons nog fietsen te verhuren voor een lagere prijs, maar het hele geheel vertrouwde we al niet meer zo. Gelukkig is Berlijn één grote toeristische attractie, dus fietsverhuurders op elke hoek. We vonden een goede vervanger en we konden op het allerlaatste moment nog mee. Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen wel drie uur later, horen we ineens “okay, so we’re just going to this place to have lunch and continue afterwards”. Uh say what…? Bij het navragen hoelang deze tour eigenlijk duurde, kwamen Tamara en ik erachter dat we ons per ongeluk hadden ingeschreven voor een tour van bijna zes uur. Veel geluk bij een ongeluk, want we hebben een ontzettend leuke en gezellige dag gehad én ook mega veel interessante dingen gezien en gehoord van onze Nieuw-Zeelandse tourguide! Helaas komen aan alle goede dingen een eind en moesten we zondagochtend weer afscheid nemen, maar gelukkig bestaat er FaceTime en Whatsapp!

Het reizen houdt hier niet op! Volgend weekend staat de roadtrip naar Denemarken gepland en we hebben er zin in! Hierna komt de kerst steeds dichterbij en dat betekend helaas ook deadlines voor school. Vanaf woensdag 23 of donderdag 24 december ben ik weer anderhalve week in Nederland te vinden, voorafgaand door nog wat Nederlands bezoek. Een maand geleden waren er al wat Nederlandse vriendjes op bezoek en zij hebben goed gemarketeerd in Nederland. Zelfs na één dag en nacht waren zij al helemaal verkocht aan Osnabrück! Het was ontzettend leuk om hun alle plekjes te laten zien waar ik altijd zit en hun over vertel. Verder hebben zij ook veel van mijn vrienden hier ontmoet waar ik het altijd over heb. Dinsdagavond 22 december komt er maar liefst een stoet van acht man om hier eens even flink te feesten. Mocht het een succes zijn, blijven ze zelfs twee nachten. Aangezien ik dus anderhalve week in Nederland blijf, betekent dit ik weer een nieuwjaarsfeest geef! De details volgen later, maar iedereen is zoals altijd van harte welkom! In de tussentijd vermaak ik me met te gekke huisfeesten, maar ook gezellige avonden met vrienden en een filmpje! (en huiswerk…)

Tschüss und viel Spaß!

  • 27 November 2015 - 14:17

    Pam:

    Zo!! Ik verheug me sowieso weer op je thuiskomt hoor maar ik voorzie ineens ook nog s een enorme berg voordelen :) :) :)
    Daar waar nu mn wasmand ernstig leeg blijft en ik volsta met 2 a 3 wasjes per week (werkelijk, ik heb tijd over) had ik al bedacht dat dat best s ff tegen zou vallen als je weer thuis bent, maar zie ik nu een lichtpuntje :)
    Mijn kind kan wassen en tot mijn grote verbazing schijnt ze straks ook voor ons te gaan koken!!!
    Ik kan mn geluk niet op, je ziet Spruit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    Nu moet je, als je met kerst thuis bent, je maar even storten op je tweepersoonsbed, t is ff n dingetje maar zoals je hebt gemerkt de afgelopen maanden; oefening baart kunst :)
    T zijn iig super berichten en is t duidelijk dat je t naar je zin hebt, ben bijna vergeten hoe je stem klinkt :p

    LY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4565

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 06 Februari 2016

Study abroad

Landen bezocht: