Let's party! Uh I mean go to school.. - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu Let's party! Uh I mean go to school.. - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Dominique Schonhage - WaarBenJij.nu

Let's party! Uh I mean go to school..

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

16 September 2015 | Duitsland, Osnabrück

Gutentag Leute!

Het avontuur is alweer een aantal dagen geleden begonnen en ik ben een hoop indrukken rijker! Ik woon samen met 12 andere mensen die uit Italië, Spanje, Polen, Rusland, Engeland, Slowakije, Zwitserland en de VS komen. Het huis is fijn ingedeeld, heel schoon – gelukkig geen vies-haren-putje voor mij – en gezellig. Na maandagmiddag alles te hebben uitgepakt, heeft mijn buddy de school al laten zien. Zoals de meeste waarschijnlijk al weten, heb ik mijn fiets hiernaartoe meegenomen. Mag het nou nét zo zijn dat Osnabrück zo plat als wat is, behalve uiteraard één flinke heuvel waar – hoe kan het ook anders – uitgerekend mijn school bovenop staat. Ik had mijzelf voorgenomen om sportief te zijn en dus elke dag te fietsen, maar nu ik weet dat het slechts tien minuten is met de bus die ook nog eens gratis is, zie ik dit plan langzaam maar zeker wel in duigen vallen.

Dinsdag ben ik zelf wezen avonturen en op de fiets gestapt om de stad te verkennen. Na per ongeluk te zijn beland in het stadscentrum – na sterk afraden van mijn buddy want het was te gevaarlijk om daar te fietsen – was ik toch wel even verdwaald. Gelukkig kwam ik van de vorige dag een herkenningspunt tegen; helaas was dit de voet van de heuvel en moest ik aan de andere kant wezen… Om het risico te voorkomen dat ik weer zou verdwalen, besloot ik toch óver de heuvel te gaan. Ik ben per slot van rekening een Nederlander dus dat doe ik wel even. Niet dus, dan maar met de fiets aan de hand verder totdat ik de top had bereikt. Eenmaal thuis gearriveerd en, niet geheel onbelangrijk, om adem te zijn gekomen, besloot ik nogmaals naar het stadscentrum te gaan om spelkaarten te kopen. Ditmaal vergezeld door Fred, die hier ondertussen al een maand zit waardoor de kans van verdwalen nihil was. Na deze succesvollere poging, heb ik gepoogd om mijn buitenlandse vrienden het – naar mijn idee – simpele kaartspel “pesten” uit te leggen. Echter, dit blijkt toch erg lastig te zijn, dus na 45 minuten hebben we besloten een ander kaartspel te gaan doen. Gelukkig had ik mijn kansen nog niet verspeeld, want ik mocht nog een kaartspel uitleggen. Het leek mij leuk om het kaartspel “kingsen” uit te leggen. Voor de onwetende, dat is een ingewikkeld drankspel. Raar maar waar, dit ging een stuk beter… Enfin, het was een erg gezellige avond en gelukkig voor herhaling vatbaar.

Bepakt en bezakt ging ik de volgende dag samen met vier andere huisgenoten met de bus naar school voor de eerste oriëntatie dag. Na het zien van de dubbelganger van oud-minister Balkenende, wat het schoolhoofd bleek te zijn, begon de welkomspeech van verschillende leraren en leerlingen. Verrassend genoeg kregen wij erg weinig informatie over de lessen of roosters, maar voldoende over aankomende feesten en evenementen. Zo is er aanstaande vrijdag een BBQ in de middag gevolgd door een groot feest, maandag een uitgebreide rondleiding door de stad tevens gevolgd door een feest om het semester af te trappen, woensdag nog een “bar-hopping” tour en het daarop volgende weekend de kans om het weekend weg te gaan naar een nog onbekende locatie. Ik begin me te realiseren dat de feesten in Nederland slechts kinderspel waren… Bottoms up!

  • 16 September 2015 - 21:24

    Edith Schenk:

    Hoi Dominique,

    Leuke acties, schoon douche putje, veel mensen uit de hele wereld, goed dat je je fiets hebt mee genomen, alleen ja, bovenop die heuvel.
    En bus zo boven. Wel goed dat je even een rondje ging fietsen en uiteindelijk heb je de weg terug gevonden. Veel succes nu, de beginfase, maar ook later!!!
    Groetjes, Edith

  • 16 September 2015 - 21:37

    Pam:

    Mooi, je gaat feestervaring op doen daar...kunnen de bargangers hier straks weer van profiteren...ik voorzie alweer de nodige partyplannen

  • 17 September 2015 - 00:24

    Sjaak:

    Idd, onthoud je de leuke adresjes?? Dan zullen wij daar eens een weekendje de boel komen 'keuren'! Foto's!

  • 17 September 2015 - 09:38

    Iris Hes:

    Hoi Dominique,
    wat leuk om zo op afstand je avontuur een beetje mee te kunnen beleven. Heel veel plezier en succes daar!
    Groetjes uit Haarlem, Iris

  • 17 September 2015 - 09:38

    Iris Hes:

    Hoi Dominique,
    wat leuk om zo op afstand je avontuur een beetje mee te kunnen beleven. Heel veel plezier en succes daar!
    Groetjes uit Haarlem, Iris

  • 17 September 2015 - 10:28

    Rob Michel:

    Leuk om te lezen, Dominique.
    Succes, Rob Michel

  • 17 September 2015 - 10:28

    Rob Michel:

    Leuk om te lezen, Dominique.
    Succes, Rob Michel

  • 18 September 2015 - 22:29

    Mieke:

    Hi Do! Klinkt allemaal goed en veelbelovend. We wensen je een superleuke tijd toe!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 4570

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 06 Februari 2016

Study abroad

Landen bezocht: